Kontakt przed odesłaniem produktuZarówno w przypadku przeglądu technicznego jak i naprawy uszkodzonego sprzętu prosimy o telefoniczny kontakt z serwisem tel. 124158729.
Informacje jakie należy przygotować przed rozmową z pracownikiem dla przyśpieszenia i ułatwienia procesu przyjęcia aparatu do przeglądu/serwisu to: - Typ urządzenia o które chodzi.
- Numer seryjny urządzenia (ta i następna informacja znajduje się na tabliczce znamionowej, naklejonej na tylną ściankę urządzenia).
- Rok produkcji.
- Czy urządzenie objęte jest gwarancją (w przypadku urządzeń wyprodukowanych do roku 2004 włącznie wynika to z oddzielnej karty gwarancyjnej , w przypadku nowszych - z karty gwarancyjnej znajdującej się w Dzienniku Aparatu ).
- Czy urządzenie było już poddawane przeglądowi technicznemu i/lub naprawie. Jeśli tak to kiedy? Informacja (wpis) znajduje się na stronie 3 Dziennika Aparatu.
- Opis objawów uszkodzenia (w przypadku awarii).
- Kontakt z jednostką zlecającą przegląd lub naprawę (telefon).
Dodatkowo w wypadku aparatów Physioter D50, Physioter D50 BL i Magnoter D56 (ale nie Magnoter D56 A oraz Magnoter D56 A BL) wskazane jest odczytanie numeru wersji oprogramowania. Informacja ta znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu powitalnego, wyświetlanego po włączeniu zasilania.
Elementy wyposażenia które należy dołączyć
Generalnie wskazane jest dostarczanie sprzętu wraz z kompletnym wyposażeniem. Jeśli z rozmowy z pracownikiem działu serwisu nie wynika inaczej, należy zwrócić szczególną uwagę by do odsyłanych do przeglądu i naprawy urządzeń zostały dołączone następujące elementy wyposażenia:
Typy urządzeń | Wyposażenie |
---|
Urządzenia serii D6X - Physioter D60
- Madyn D61
- Stim D63
- Inter D64
- Stim D65
- TENS D67
| - Komplet przewodów
- Wszystkie należące do wyposażenia urządzenia elektrody
- Przewód zasilający
| Urządzenia serii D68-X | - Aplikatory laserowe współpracujące z urządzeniem
- Łącznik zdalnej blokady
- Przewód zasilający
| Aparaty do magnetoterapii - Magnoter D56 A
- Magnoter D56 A BL
- Magnoter D56
- Magnoter D26
| - Przewody do magnetoterapii
- Aplikatory laserowe współpracujące z urządzeniem (dotyczy Magnotera D56 A)
- Łącznik zdalnej blokady (dotyczy Magnotera D56 A)
| Poprzednia wersja Physiotera - Physioter D50
- Physioter D50 BL
| - Komplet przewodów
- Wszystkie należące do wyposażenia urządzenia elektrody
- Aplikatory laserowe współpracujące z urządzeniem (dotyczy Physiotera D50)
- Łącznik zdalnej blokady (dotyczy aparatów Physioter D50 wyprodukowanych po 2000 roku)
- Miernik mocy świetlnej Fotometr F-50 (dotyczy Physiotera D50)
| Urządzenia do elektroterapii serii D2X - Madyn D21
- Inter D24
- Stim D25
| - Komplet przewodów
- Wszystkie należące do wyposażenia urządzenia elektrody
|
Niezbędne dokumenty
W przypadku przeglądu technicznego
- Karta gwarancyjna lub Dziennik Aparatu
- Zlecenie wykonania przeglądu technicznego
W przypadku naprawy gwarancyjnej i pogwarancyjnej- Karta gwarancyjna lub Dziennik Aparatu
- Zlecenie wykonania naprawy
- Krótki opis objawów uszkodzenia
UWAGA : proszę zwrócić uwagę na prawidłowe dane teleadresowe jednostki zlecającej przegląd lub naprawę! W przypadku przeglądu technicznego i naprawy pogwarancyjnej należy również podać NIP.
Przegląd techniczny- Pierwszy przegląd techniczny należy wykonać po upłynięciu okresu gwarancji
- Jeżeli w poddawanym przeglądowi technicznemu urządzeniu wykryto uszkodzenie Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany w celu ustalenia warunków naprawy.
Jeżeli nie wykryto uszkodzenia, przegląd trwa trzy dni robocze. Składa się na to czas wygrzewania i czas kontroli aparatu oraz wyposażenia. Konieczne jest jednak wcześniejsze ustalenie jego terminu, dla uniknięcia opóźnień wywołanych dużym obciążeniem działu serwisu. Do całkowitego czasu przeglądu należy również doliczyć czas transportu w obie strony. Jeżeli w poddawanym przeglądowi technicznemu urządzeniu wykryto uszkodzenie, czas przeglądu wydłuży się o czas naprawy. Informacja o czasie jej trwania zostanie przekazana Klientowi telefonicznie.
Naprawa gwarancyjnaUrządzenia objęte gwarancją podlegają następującym regułom: - Prosimy o przysyłanie sprzętu za pośrednictwem firmy kurierskiej z którą mamy podpisaną umowę. Więcej informacji znajduje się w pkt. "Transport sprzętu". Można oczywiście dostarczyć i odebrać sprzęt osobiście, po wcześniejszym ustaleniu terminu.
- Standardowy czas naprawy nie jest dłuższy niż czternaście dni kalendarzowych
- Dołączona do urządzenia karta gwarancyjna wymieniana jest na Dziennik Aparatu
- Naprawa jest bezpłatna
Naprawa pogwarancyjna- Klient dostarcza sprzęt w dowolny sposób na swój koszt. Prosimy o zapoznanie się z uwagami zawartymi w punkcie "Transport sprzętu"
- Standardowy czas naprawy nie jest dłuższy niż czternaście dni kalendarzowych
- Przed dokonaniem naprawy Klient zostanie poinformowany o jej przewidywanym koszcie
- Dołączona do urządzenia karta gwarancyjna wymieniana jest na Dziennik Aparatu
- Wraz z naprawą wykonywany jest, ważny przez rok, przegląd techniczny
Jak się upewnić, że urządzenie jest rzeczywiście uszkodzone?Wielokrotnie zdarzało się, że przesyłano do serwisu urządzenia sprawne, w przypadku których błędnie zinterpretowano pewne informacje jako objawy uszkodzenia. Oto najczęstsze pomyłki. Objawy | Przyczyna | Jak sprawdzić |
---|
Objawy jak przy rozwarciu obwodu pacjenta - sygnał dźwiękowy i komunikat. | Zużyte elektrody. Czas eksploatacji elektrod silikonowo - węglowych zależy od częstotliwości wykonywania zabiegów, nie powinien być jednak szacunkowo dłuższy niż miesiąc przy b. intensywnym (codziennie przez kilka godzin) używaniu. | Urządzenia "nowej" serii D6X (produkcja od 2004) posiadają funkcję sprawdzania stanu elektrod. Opis posługiwania się nią można znaleźć w Instrukcji Używania. Pozwala ona jednoznacznie skontrolować przydatność elektrod do dalszej pracy. | Uszkodzony (przerwany) przewód pacjenta | Objawy jak przy rozwarciu obwodu pacjenta. Poszczególne żyły przewodu można sprawdzić miernikiem uniwersalnym. | Po włączeniu zasilania urządzenie "nie daje znaku życia" | Przepalony bezpiecznik sieciowy | Przepalenie bezpiecznika jest zwykle widoczne gołym okiem po wyjeciu go z oprawy i obejrzeniu "pod światło" Można też sprawdzić bezpiecznik miernikiem uniwersalnym. Przepalenie bezpiecznika niekoniecznie jest objawem uszkodzenia urządzenia. Mogło go spowodować chwilowe przepięcie podczas załączania lub skok napięcia w sieci. Aby się upewnić należy wymienić przepalony bezpiecznik i włączyć urządzenie. Jeżeli jednak problem powtórzy się natychmiast lub po krótkim (rzędu minut) czasie, konieczna będzie najprawdopodobniej naprawa urządzenia. W takim przypadku prosimy o kontakt z działem serwisu MARP Electronic. | Uszkodzony przewód zasilający | Należy spróbować włączyć na chwilę urządzenie do sieci za pomocą innego przewodu - na przykład od innego urządzenia. |
Parametry bezpiecznika podane są na etykiecie obok jego gniazda. Wymiana bezpiecznika na inny niż podano jest niedopuszczalna - grozi porażeniem i całkowitym zniszczeniem urządzenia! Placówka serwisowa:
ESMEDICA ul. Turka 21/7 30-717 Kraków Transport sprzętu: Prosimy o odsyłanie do nas sprzętu w oryginalnym opakowaniu. Zapewnia ono pełną ochronę podczas transportu.
| |